50-årskalas

Tisdag den 27 maj 2014

På morgonen var jag med på ett videomöte med länets kommunchefer. Jag hade sedan en sittning med kommunsekreteraren gällande frågan om verkställda beslut som kommunstyrelsen tagit. Därefter jobbade jag med några kollegor kring jämställdhetsarbetet i Jokkmokks kommun.

På kvällen var jag på ett 50-årskalas. Östra skolan i Jokkmokk firade 50-årsjubileum. Det hölls öppet hus och vi besökare fick ta del av elevernas arbeten. Vi fick också möjlighet att lyssna på berättelser och historier från tidigare verksamma lärare och rektorer om hur det har varit i skolan under de senaste 50 åren. Vi fick även ta del av rörliga bilder i färg från bygget av skolan 1963. Det var verkligen kul att se.

Förutom att jag är förälder och att jag varit engagerad i fikaförsäljningen under kvällen var jag även på 50-årsjubileumet i min roll som kommunchef. Jokkmokks kommun uppvaktade nämligen Östra skolan med att ge skolan en fasadskylt. Jokkmokks kommun jobbar sedan en tid tillbaka med ett skyltprogram och vi kommer inom kort att ta fram nya fasadskyltar. En eller två sådana ska pryda Östra skolans fasad.

Stort grattis på 50-årsdagen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0