Skolinspektionen är på besök

Onsdag den 19 mars 2014

På morgonen hade jag ett möte med personalchefen och ekonomichefen om olika aktuella frågor. Sedan hade jag en träff med två representanter från skolinspektionen som är på besök här i Jokkmokk. Det var första gången jag träffade någon från skolinspektionen. De intervjuar och samtalar denna gång med tjänstemän och politiker från såväl barn- och utbildningsområdet som från kommunstyrelsens område.

Sedan åkte jag till Stockholm.

På kvällen träffades Norrbottens kommunchefer. För första gången är vi i Stockholm på vår regionala kommunchefsträff. Det har att göra med att vi i morgon och på fredag ska vara med på den nationella kommunchefsträffen som genomförs i Stockholm. Vi kommunchefer från Norrbotten har inte prioriterat denna nationella kommunchefsträff i så stor utsträckning tidigare. Nu har vi bestämt att vi ska vara med och påverka agendan genom att vara med på konferensen i Stockholm.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0