Det är viktigt med olikheter

Måndag den 20 januari 2014

På morgonen hälsade jag välkommen till en ledarskapsutbildning. Fyra av våra nyaste chefer och en kursledare ska nu vara tillsammans och kursa under två dagar.

Sedan hade vi ett ledningsgruppsmöte där vi bland annat diskuterade de särskilda uppdragen i den strategiska planen.

Jag hade sedan en sittning med vår integrationssamordnare kring alla viktiga frågor som vi jobbade med under förra veckan.

Det handlade om hur vi i Norrbotten ser på mångfaldsfrågor, främlingsfientlighet, jämställdhet och annat.

Tyvärr finns det ett för stort antal medborgare i denna del av landet som inte riktigt accepterar olikheter. Dessa, som jag ser det helt felaktiga attityder och värderingar, som bärs av allt för många tror jag leder till att inte tillräckligt många vill bo här.

På eftermiddagen var jag med på ett samrådsmöte med Strukturum.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0