Matmässa på Jokkmokks Marknad

Lördag den 8 februari 2014

Jokkmokks Marknads sista dag har passerat. Temperaturen har varit perfekt med endast några enstaka minusgrader. Det har varit väldigt mycket folk i farten. Jag har varit på många musikupplevelser och jag har tittat på olika utställningar på Ájtte. Matmarknaden på Kaitumgården var härlig att bevista. Det är verkligen som Jokkmokks egna lilla saluhall.

Jag har också varit på filmvisning och boksläpp på Ája. Boken och filmen ”Laponia – natur och urfolk” är klar och visades under trevliga förhållanden med berättelser och information runt produktionen.

Jag har även varit med i min vackra vargskinnspäls och hälsat en bussgrupp välkommen till Jokkmokks Marknad.

Det ska bli kul att se hur besökssiffrorna blir i år. Efter två år med väldigt kylslagna marknadslördagar har det nu varit en marknadsvecka med endast några få minusgrader. Det känns bra.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0