Klart med ny ekonomichef

Onsdag den 17 december 2014

På morgonen var jag med på ett möte med representanter från socialtjänsten och från integrationsenheten gällande frågor kring ensamkommande asylsökande ungdomar. Det är ett växande behov av platser runt om i Sverige och vi står inför stora utmaningar att lösa olika organisatoriska, ekonomiska och praktiska utmaningar inom detta område. Genom att vi jobbar tillsammans från olika avdelningar och genom att vi pratar med varandra om hur vi bäst kan lösa dessa frågor så är jag övertygad om att vi kommer vi att hitta bra lösningar.

Sedan var jag med och avtackade två medarbetare som slutar hos oss nu. Dels avtackade jag vår ekonomichef som går vidare till en annan anställning och dels avtackade jag en av våra verkliga trotjänare som nu vid 65-årsåldern övergår till statlig anställning efter att ha jobbat åt Jokkmokks kommun sedan slutet av 1970-talet.

Därefter var jag med på ett möte i frågan om ekonomichefsrekryteringen och vi gick dessutom igenom lite olika praktiska frågor som har bäring på bokslutsarbetet.

Och på eftermiddagen blev det helt klart med rekryteringen av ny ekonomichef. Jokkmokks kommuns nästa ekonomichef heter Annika Almqvist. Annika är idag VD på AB Strukturum. Hon kommer att börja jobba åt Jokkmokks kommun succesivt efter jul- och nyårshelgerna.


 
Lars Bergqvist avtackas efter lång och trogen tjänst åt Jokkmokks kommun. Han började jobba åt oss i slutet av 1970-talet. Tack, Lars!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0