Respektera varandras olika åsikter

Måndag den 2 september 2013

 

På morgonens nyhetssändningar från Radio Norrbotten kunde vi höra ett inslag som handlade om fredagens seminarium där frågan om hur vi kan leva tillsammans med olika åsikter diskuterades. Jag blev intervjuad. Vill du lyssna kan du klicka här.
 

Sedan hade vi ett ledningsgruppsmöte där vi diskuterade allehanda strategiska och aktuella frågor. Även där fanns en punkt på dagordningen där vi diskuterade gruvfrågan och vikten av att respektera varandras olika åsikter på våra olika arbetsplatser.

 

På eftermiddagen hade jag bland annat en genomgång med personalchefen i olika aktuella frågor.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Katarina Pirak Sikku

Jag kan bara konstatera att det värdegrundsarbete som Jokkmokks kommun genomförde för några år sedan inte föll väl ut. För jag antar att du skriver om Jokkmokks kommuns olika arbetsplatser. Högt i tak, olika åsikter, respekt för varandra, samtal var ledord om jag inte minns fel. Det är tråkigt för jag antar att det arbetet kostade både tid och pengar.
Jag vet att JIMAB:s VD tycker att "de som är i Kallak är dumma och sjuka i huvudet". Dessutom organiserade samma bolag ett medborgargarde. Det bolag som Jokkmokks kommun samarbetar med. Värdegrundsarbete i alla ära. Men som kommunmedborgare undrar jag bara var är Jokkmokks kommuns bortre gräns?
Jag delar absolut inte JIMAB:s lednings människosyn och skulle kraftfullt ta avstånd från den.

2013-09-04 @ 14:56:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0