Gruvbranschens representanter på besök i Jokkmokk

Tisdag den 29 oktober 2013

På morgonen var jag med på ett möte gällande flyktingfrågor. Det handlade om frågor kring attityder, värderingar och kostnader. Sedan var jag mötesordförande på ett videomöte med länets kommunchefer. Vi pratade om allehanda olika aktuella frågor. Videomöten är bra på så sätt att det blir effektiva och snabba möten. Dock är det vissa saker som strular med tekniken ibland.

Därefter hade jag ett telefonmöte i en förhandlingsfråga gällande priser för olika tjänster. Jag hade sedan en träff med vår avgående socialchef och sedan var jag med på ett telefonmöte gällande planeringen av medborgardialogerna i gruvfrågan i Kallak.

På eftermiddagen hade jag ett telefonmöte med vår blivande socialchef. Vi diskuterare olika strategiska frågor inför det att hon börjar sitt jobb hos oss i nästa vecka. Sedan var jag med på ett möte med personalchefen och ekonomichefen där vi gick igenom olika aktuella frågor.

Därefter hade vi en träff med representanter från Svemin. Svemin är alltså branschorganisationen inom gruvnäringen. De är på turné och träffar kommunrepresentanter och andra intressenter på orter där det finns eller planeras gruvdrift.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0