Näringslivsråd

Fredag den 1 mars 2013

På morgonen var jag på Strukurums morgonmöte. Där hölls ett näringslivsråd där vi från kommunen informerade om viktiga och aktuella frågor. Det var många deltagare på mötet och det blev bra diskussioner.

Sedan hade jag en träff med Destination Jokkmokks VD. Vi pratade övergripande och aktuella frågor. Just nu är det många tyska turister som kommer till Jokkmokks kommun på organiserade resor och man jobbar vidare med den tyska marknaden för att få ännu fler turister hit till nästa vintersäsong.

Därefter hade vi ett möte där vi gick igenom dagordningen inför nästa möte i kommunstyrelsens arbetsutskott och direkt efter det mötet hade jag en träff med två konsulter i frågan om kompetensförsörjning och generationsväxlingsproblematiken.

På eftermiddagen var jag med på en träff med representanter för IOGT och NTO gällande olika lokala frågor.

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0