Jokkmokks Marknad närmar sig

Tisdag den 29 januari 2013

På morgonen skulle jag vara med på ett videomöte med länets kommunchefer men teknikstrul satte stopp för mitt deltagande. Sedan var jag med på ett möte där vi fick information om olika körkortsfrågor och vi fick höra om problematiken med att Trafikverket dragit in möjligheten för körkortselever att skriva teoriproven i Jokkmokk. Vi ska nu agera och försöka få tillbaka teoriproven till Jokkmokk.

Sedan var jag med på ett möte där vi i Jokkmokks kommun tillsammans med en mängd olika organisationer – polisen, kyrkan, arbetsförmedlingen, Jokkmokkshus och landstinget i form av såväl vårdcentralen som folktandvården – gick igenom olika frågor inför marknaden. Vi kommer att ha ett tält på marknadsområdet där vi kommer att informera om Jokkmokks kommun på olika sätt.

På eftermiddagen hade jag en genomgång i olika ekonomiska frågor vad gäller såväl bokslutsfrågor som budgetfrågor. Sedan hade vi en intern träff där vi pratade om Sápmi Awards.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0