Gruvfrågor diskuteras med samebyarnas representanter

Tisdag den 26 februari 2013

På morgonen hade vi ett möte med representanter från de fem samebyar som finns inom Jokkmokks kommuns gränser. Vi pratade järnvägsfrågor, gruvfrågor, skoterförbudsfrågor samt ytterligare några olika frågor.

Gruvfrågan är den mest aktuella frågan och den fråga som samebyarnas representanter samt företrädare för den politiska ledningen inom Jokkmokks kommun står längst ifrån varandra.

Trots att det finns olika åsikter i gruvfrågan är vi helt överens om att vi ska fortsätta dessa träffar. Det är väldigt viktigt att vi för en dialog och försöker sätta oss in i varandras situation.
 
På eftermiddagen hade jag en sittning med gatuchefen och sedan blev jag intervjuade och fotograferad av två elever från Västra skolan. De håller på att göra en skoltidning och intervjuade därför mig i min roll som kommunchef. Vi hade ett mycket trevligt samtal där vi diskuterade olika frågor.

Tack så mycket Hanna och Cecilia!


Efter det mötet hade vi ett möte i folkhälsorådet. Folkhälsorådet håller på att ombildas och dagens möte var det sista i den konstellation som nu gällt under några år. Vi hade mycket bra diskussioner och resonemang om hur vi kan jobba för att öka folkhälsan.

 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0