Vintern har gjort ett återtåg

Söndag den 6 maj 2012

I fredagskväll började det att snöa i Jokkmokk. Sedan har det snöat hela helgen. I morse kunde jag konstatera att det låg cirka två decimeter nysnö på marken. Nu kom det väl inte som någon jätteöverraskning då väderprognoserna just precis förutspått att det skulle vara exakt så här. Just därför har jag ännu inte bytt till sommardäck på bilen vilket känns väldigt bra.

Utifrån snöläget så har vi gjort lite ovanliga majsysslor idag. Vi har byggt snögubbar och vi har åkt snöskoter på tomten.







På kvällen sjöng jag med kören i det vi kallar musikcafé. Det var den årliga avslutningen för kyrkans musikelever. Yngsta dottern var med och spelade piano. Vi sjöng en mängd vårsånger vilket var väldigt vackert men det kändes lite märkligt med tanke på vinterns återtåg.

Nåväl, så här kan det vara ibland. Jag hoppas och tror att den nysnö som kommit i helgen tar med sig den gamla snön och att vi snart har gröna gräsmattor även här uppe i norr.





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0