Radio Norrbotten på besök

Måndag den 23 januari 2012

På eftermiddagen hade vi besök av David Zimmer från Radio Norrbotten. Han intervjuade mig och ytterligare några medarbetare gällande den stundande Jokkmokks Marknad och en massa andra aktuella frågor.

Intervjuerna handlade om allt från turismutveckling och destinationsbolagsbildning via frågor om hur vi jobbar med att förstärka Jokkmokk som samiskt varumärke och aktuella befolkningsfrågor till attraktivitetsfrågor och Jokkmokks kommuns deltagande i projektet som heter Dags att designa Norrbotten.



Här ser ni David Zimmer intervjua utvecklingschef Magdalena Fjellner.


Lite senare på eftermiddagen satt jag och kommunalrådet i ett möte med två representanter från NTF. Vi pratade trafiksäkerhetsfrågor av olika slag.





På kvällen skänkte jag min saliga bortgångna mor en extra tanke. En söndagkväll för exakt 40 år sedan somnade hon in efter en tids cancersjukdom.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0