333 Manhattan i Jokkmokk och tvärtom

Fredag den 20 april 2012

På morgonen var jag och ekonomichefen på Strukturums morgonmöte och berättade om kommunens ekonomi samt lite allmänt om vad vi jobbar med i Jokkmokks kommun just nu.

Vi visade bilder och berättade. Vi brukar alltid säga att Jokkmokks kommun är större än Skåne, Blekinge och Halland tillsammans. Eftersom jag nyligen var i New York var jag bara tvungen att ta reda på hur stor Manhattan är.

Jag konstaterade att det ryms 333 stycken Manhattan i Jokkmokks kommun.

På Manhattan bor det 1,6 miljoner människor. I Jokkmokks kommun bor det 5.100. Det är nästan samma relation fast i omvänd ordning.

Snacka om kontraster.











 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0