Nu har Barents Rescue 2011 avslutats

Fredag den 23 september 2011

Igår kväll var jag med på en avslutningsmiddag för över 600 personer som på olika sätt varit med på övningen. Vi var på Kulturens Hus i Luleå. Det hölls många vackra tal från representanter från alla deltagande länder.



Idag har det varit en avslutningsceremoni i Boden. Där avslutningstalade vårt kommunalråd Stefan Andersson. Det delades ut lite olika diplom och olika utmärkelser till de olika deltagande länderna.





Jag vill passa på att tacka alla inblandade på hemmaplan som haft med denna gigantiska övning att göra. Jag känner att vi är många som lärt oss väldigt mycket under dessa övningsveckor. Framförallt jag själv.

Jag skickar även ett stort tack till alla bodensare som vi i Jokkmokks kommun samarbetar med i olika räddningstjänstfrågor. Vi jokkmokkare lär oss väldigt mycket av er.

Förhoppningsvis är vi nu väl rustade om den stora olyckan är framme. Jag hoppas dock att vi aldrig behöver praktisera våra nyvunna kunskaper men man vet aldrig. På radion idag beskriver man hur väg efter väg i länet blir avskuren på grund av det höga vattenflödet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0