Sladdande bilar

Lördag den 22 oktober 2011

På morgonen när jag vaknade snöade det. Äntligen. Jag längtar till snön. Hösten blir så mycket trevligare. Snön gör att det blir mycket ljusare utomhus.

Det finns nackdelar också. De unga rallyförarna får nu en möjlighet att träna upp sina förmågor att sladda på Jokkmokks centrala gator. Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Snart kommer det att hända en allvarlig olycka.

Jag känner mig så maktlös. Bilarna sladdar mellan människorna – barn som vuxna – som promenerar efter gatorna i samhället.

Vad kan vi göra för att få dessa ungdomar att sluta sladda inne i samhället?








 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Anders!

Bra att du lyfter denna mycket viktiga fråga!

Jag undrar om inte kommunen kan sätta in en anonns i reklam juornalen?

skriv typ att ni förstår att det kan vara roligt att sladda men tänk om du som gör detta tappar kontrollen och kör ihjäl någon. Då ska deras anhöriga leva med detta och även du som dödat någon

bara för att du skulle roa dig en stund ska leva med detta på ditt samvete resten av livet...



kanske något i den stilen? går säkert att formulera bättre

2011-10-24 @ 00:32:27
Postat av: Anonym

Samma visa varje år... Om vi som ser dessa sladdare observerar vilken bil det är, märke och gärna registreringsnummer och sedan ringer Polisen, 11414 så kan de åka ut och prata med sladdarna. Poliserna har ofta koll på vem det är men det är bättre om de får tips från allmänheten. Förhoppningsvis kan vi alla hjälpas åt att stävja detta busliv.

2011-10-26 @ 11:36:15
Postat av: M. Enlund

En bra idé är nog att göra en "isbana" till vintern på Talvatis där dom kan leka av sig. Finns många som önskar sig det.

2011-11-02 @ 21:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0