Vindkraft i Jokkmokks kommun

Torsdag den 3 november 2011

På morgonen hade vi ett samrådsmöte med näringslivsbolaget Strukturum. Därefter hade jag en genomgång med ekonomichefen i de frågor som vi jobbat intensivt med under de senaste veckorna. Det handlar om de försämrade ekonomiska förutsättningar och vi diskuterar vilka olika typer av kostnadssänkande åtgärder vi ska genomföra.

Lite senare hade jag en sittning med först fastighetschefen i samma ärende och sedan med tekniska chefen.

Under eftermiddagen jobbade jag med den strategiska planen. Den ska nu upp till beslut till kommunfullmäktige den 14 november.

Sedan hade jag ett möte med ekonomichefen och med personalchefen/socialchefen där vi gick igenom diverse olika kostnadssänkande resonemang.

Dagen avslutades med att vi hade ett telefonmöte med representanter från Gällivare kommun och MAF arkitektbyrå i frågan om vindkraft och gemensam översiktsplan i kommungränsområdet vid Suorvadammen i Stora Lule älv.










 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0