Jokkmokk intog Pontushallen

Fredag den 25 november 2011

Länsträffen fortsatte idag. Sedan åkte vi till Luleå.

Jokkmokks kommun stod som värd för basketmatchen i herrarnas elitserie mellan LF Basket från Luleå och Solna Vikings. Det blev en mycket spännande match med högt tempo och många poäng. LF Basket ledde under i princip hela matchen. När endast drygt en sekund återstod satte dock Solna ett tvåpoängsskott som innebar att Solna vann med 101-100.



Stefan Andersson delar ut pris till respektive lags bästa spelare. Priset bestod i en oljemålning av Lars J:son Nutti.

Förutom själva matchen informerade vi om Jokkmokks kommun på olika sätt. Det var många inblandade i själva arrangemanget. Ájtte och Hotel Jokkmokk var också med. Destination Jokkmokk var representerad och de pratade om olika konferenspaket.

Vi träffade många olika företagare från Luleå med omnejd och vi pratade mycket om arbetet med att förstärka Jokkmokk som samiskt varumärke.

Det var ett mycket lyckat arrangemang.

Här kommer några bilder från kvällen.
















 

 


Kommentarer
Postat av: Pia

Det är ju synda att alla tror att Jokkmokk bara är samiskt. Jag som "svensk" känner mig som en utmobbad minoritet fast jag kan spåra mina rötter i kommunen tillbaka i flera århundraden. Finns inte vi? Räknas inte vi? Är inte vi viktiga?

2011-11-27 @ 20:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0