Shopping och bilparkering

Söndag den 13 mars 2011

Milano är en speciell stad. Mycket i Milano fokuserar på shopping har jag fått en känsla av. Jag vet inte om jag sitter fast i stereotypa könsroller eller hur det nu är, men jag konstaterar att det i vår familj finns fyra kvinnor och en man. Kvinnorna gillar att shoppa och det gör inte mannen.

Här ser ni en bild på minstingen i shoppartagen.



Eftersom jag är en erfaren man så tog jag min bok med mig på vår shoppingtur. Jag satte mig och läste i varje affärs besökssoffa medan övriga gick runt i affärerna. Jag blev snabbt överbelamrad med allehanda attiraljer från övriga familjemedlemmar. Så här kunde det se ut:



I Milano – och egentligen lite överallt i de sydeuropeiska länderna – är bilparkeringskulturen minst sagt annorlunda jämfört med i Sverige. Man kan se bilar parkerade precis hur som helst.

Jag vet inte om det framgår så klart men den bil ni ser på bilden nedan är parkerad exakt precis där ett övergångsställe börjar med baken ut mot korsningen. Det här tror jag inte vi någon gång skulle kunna se i Sverige.








 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0