Samiskt idrottscenter

Tisdag den 15 mars 2011

På morgonen var jag med på ett möte om ett samiskt idrottscenter.

Representanter från samernas svenska idrottsförbund var på besök. Man har från deras sida önskemål och tankar kring att bygga upp ett samiskt idrottscenter med kansli, hälsofrågor, forsknings- och utvecklingsfrågor.

Spännande tankar presenterades.

Sedan var jag med på ett möte gällande flyktingfrågor och integrationsfrågor. Några gånger per år träffas vi ett antal olika tjänstemän från olika organisationer. Det är allt från svenska kyrkan, försäkringskassan, arbetsförmedlingen, företagarföreningen, LKF och landstinget till alla våra olika delar inom kommunens olika verksamheter som träffas och utbyter erfarenheter.

Sedan var jag på ett möte där vi fick en genomgång av ett kommunikationssystem som heter Rakel. Och efter den träffen var jag med och tittade igenom kandidaterna till socialchefsjobbet.

Jag var därefter på ett möte med kommunalrådet och utvecklingscheferna där vi diskuterade olika framtida frågor.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0