Kommunfullmäktige i Vuollerim

Måndag den 20 juni 2011

På morgonen hade vi ett snabbmöte med ledningsgruppen. Därefter hade jag och vår nya ekonomi- och inköpschef en träff med vår försäkringsmäklare i olika försäkringsfrågor.

Sedan åkte jag till Vuollerim. Där hölls ett kommunfullmäktigemöte. Då och då läggs politiska möten utanför kommunhuset i Jokkmokk. Idag hölls kommunfullmäktigemötet i Vuollerim.

En ny översiktsplan slogs fast. Ett antal medborgarförslag och motionssvar behandlades. Den strategiska planen och ekonomiska ramar för år 2012 och 2013 debatterades.

Efter diskussionerna slogs det fast att den strategiska planen och budgetramarna återremitterades. Därmed ska frågan upp igen i kommunfullmäktige den 3 oktober.

Årets första delårsrapport slogs fast. Prognosen säger nu att helåret 2011 kommer att generera en vinst på drygt fem miljoner kronor.

Ett beslut om att gå vidare med Porjus skola enligt tidigare förslag slogs fast. Frågan om ny myndighet för kollektivtrafik behandlades. Kommunfullmäktige fattade ett beslut om att bilda en ny förvaltningsorganisation kallad Laponiatjuottjudus.

Diverse andra beslut togs också.













Kommentarer
Postat av: Hedvig

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte varje dag man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :D.

2011-07-11 @ 15:12:13
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0