Invigning av Terra Madre

Fredag den 17 juni 2011

På morgonen var jag på fredagsmötet på Strukturum. Sedan hade jag och en kollega en träff med en företagare i olika inflyttningsfrågor. Jag hade sedan en arbetslunch med kollegorna i ledningsgruppen.

På eftermiddagen var jag med på ett möte med representanter från en förening.

Frugan och jag åt middag i en nyöppnad restaurang vid parken. Det var mycket trevligt och jättegott. Grattis till nyetableringen Margot och Bobbo.



På kvällen hölls invigningsceremonin för urfolkskonferensen Terra Madre. Jag var med och sjöng med Dálvvadiskören. Vi sjöng den samiska nationalsången och vi sjöng ytterligare två sånger på samiska. Båda gångerna med Sofia Jannok.

Invigningen var bra på alla sätt och vis. Flera vackra tal och många fantastiska musikinslag från olika samiska jojkare.

Simon Issat Marainen, Johan Märak och Sofia Jannok efter invigningsceremonin.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0