Samiska nationaldagen

Söndag den 6 februari 2011

Efter frukostbestyren med alla marknadsgäster begav jag mig till kyrkan. Idag är det den samiska nationaldagen. Jag var med och sjöng med Dalvvadiskören. Vi framförde samiska sånger och psalmer på en gudstjänst som framfördes på samiska. Vi avslutade det hela med att sjunga den samiska nationalsången.



På eftermiddagen var vi på Hanna Britas dop.



Direkt efter dopet var jag med på hembygdsområdet. Jag hjälpe frugan och hennes kollega med en turistgrupp. Marknadsaktiviteterna håller definitivt på en längre tid än en vecka känns det som.

Jag håller definitivt med den som för ungefär hundra år sedan sa ungefär så här:

"Marknadshelgen i Jokkmokk varar i drygt en vecka."

Det är verkligen en bra uttryck som vi skulle kunna använda som slogan. Jag måste ta reda på vem det nu var som sa dessa kloka ord. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0