Kronprinsessan Victoria på plats i Jokkmokk

Onsdag den 2 februari 2011

På eftermiddagen kom Hennes Kungliga Höghet Kronprinsessan Victoria till Jokkmokk. Vi är väldigt stolta och glada att ha henne här. Hon var med på Jokkmokk Winter Conference under eftermiddagen.

Sedan invigde hon Jokkmokks Marknad.

Jag ledde fackeltåget från den Historiska Marknaden som avslutades idag. Fackeltåget gick till marknadsscenen i parken där invigningsprogrammet tog vid.

Som en symbolisk handling fick jag i min vargskinnspäls göra det symboliska överlämnandet från den Historiska Marknaden till Marknaden av idag.

Överlämnandet innebar att jag gav Kronprinsessan en fackla med vilken hon tände marknadselden och därmed var den 406:e marknaden i obruten följd invigd.

Det var en stor ära att få leda Kronprinsessan från scenen till vip-läktaren.



Fotograf Petter Johansson.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0