Försvaret förändrar

Onsdag den 23 februari 2011

På morgonen hade jag några olika korta genomgångar med olika medarbetare i olika frågor.

Sedan åkte kommunalrådet och jag till Luleå. Försvaret via F21 hade bjudit in till ett försvarspolitiskt seminarium. Förutom att det var många representanter från försvarsmakten där – bland annat generaldirektören för försvarsmakten – så var även många av länets kommunalråd och kommunala tjänstemän där. Även vår landshövding och riksdagsledamöter var också representerade.

Det var intressant att lyssna på alla inlägg. Det handlade mycket om de förändringar som försvaret är mitt i och mycket fokus handlade om rekryteringsfrågor.



Jag träffade också min nyaste kollega inom kommunchefsskrået i Norrbotten – om man nu kan kalla kommunchefsskapet för ett skrå. Johnny Högberg började som kommunchef i Arvidsjaurs kommun den 1 februari.

För drygt tio år sedan jobbade jag tillsammans med Johnny i Jokkmokks kommun. Han var då vår EU-samordnare och jag jobbade som ekonomichef. Grattis till det nya jobbet Johnny.



Anna Degerman, Luleå kommun och Johnny Högberg, Arvidsjaurs kommun.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0