Det lilla samhällets fördelar

Tisdag den 8 februari 2011

På morgonen vaknade jag med ett rött och svullet vänsteröga. Jag konstaterade snabbt att jag fått en ögoninflammation.

Idag var det dags för ytterligare en heldag med alla chefer som ett led i den satsning vi gör i vår ledarskapsutbildning. Jag var med och hälsade välkommen och startade upp dagen. Sedan gick jag för att få hjälp med mitt öga. En läkare konstaterade faktum och jag fick en salva. Jag höll mig hemma i syfte att inte smitta ned alla övriga på utbildningen. Jag gick dock tillbaka till utbildning i slutet av dagen och var med på avslutningen.

Det var en bra dag med mycket nyttig lärdom för alla våra chefer. Synd att jag inte kunde vara med.

På kvällen var jag med på ett föräldramöte för yngsta dottern. Det var också ett bra möte med en intressant reflektion. Vilken härlig bredd det är på våra barns föräldrar.

Det blev nämligen mycket snack om olika saker där föräldrarna kunde förklara och svara på olika frågor. En efter en av föräldrarna uttalade sig i sina yrkesroller om olika saker. Där fanns jag som kommunchef som tillsammans med en av kommunens fastighetsingenjörer kunde förklara lite olika fastighetsfrågor.

Chefen för kommunens boende för ensamkommande flyktingungdomar fanns där och svarade på olika frågor. En av Jokkmokks två bankchefer fanns i rummet och dessutom kunde läkaren som jag pratade med om mitt öga i morse undersöka mig igen eftersom även han var som förälder på mötet. Är det månne ett bevis på fördelarna med att bo i det lilla samhället eller är det bara en slump att det är så i just denna klass?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0