Polarnatten är här

Torsdag den 15 december 2011

Nu är vi sedan någon dag tillbaka inne i det som kallas polarnatt. Det är den tid då solen inte orkar upp över horisonten. I Jokkmokks samhälle, som ligger precis norr om polcirkeln och som har en förhållandevis högt belägen horisont i söder, är det polarnatt i ungefär tre veckor.

Igår var jag i Piteå med en kollega. Vi träffade representanter från Sparbanken Nord. Det var ett mycket bra möte.

Idag har jag varit ledig på förmiddagen. Jag har varit i Kåbdalis och hjälp till att ställa i ordning lanthandeln som frugan och hennes kompis öppnar i morgon fredag.

På eftermiddagen har jag haft lite olika möten, främst gällande hur vi ska organisera oss i kommunledningskontoret i framtiden. Det finns lite olika förslag och nya tankar och funderingar kommer upp hela tiden. Det är bra att det finns lite olika alternativ. Fackliga förhandlingar kommer att hållas på måndag.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0