Jokkmokks Ost

Fredag den 17 september 2010

På morgonen var jag på Strukturums morgonmöte. Där berättade Jokkmokks kommuns ende mjölkbonde om strapatserna han varit med om och resan som han gjort för att komma som holländsk musiker till Jokkmokk och där bestämma sig för att bli mjölkbonde och ostproducent. Helt fantastisk berättelse.

Resten av förmiddagen hade jag förmånen att vara med min yngsta dotter i skolan. Hon går i årskurs tre nu. Det är verkligen kul att kunna vara med på en skoldag.

På eftermiddagen hade jag bland annat ett möte med utvecklingscheferna, vi provar ju med ett delat ledarskap på utvecklingschefsposten just nu, därav pluralformen av utvecklingsschef.

Fredagskvällen avslutades med en fantastisk körupplevelse. Dálvvadiskören var på besök i Vuollerim där vi sjöng på en härlig tillställning i Vuollerim6000-lokalerna. Det var även andra musikframträdanden med allsång och musikkryss varvat med gofika i dessa fantastiskt fina lokaler.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0