EU-kurs för lärare

Måndag den 27 september 2010

Idag har jag på olika sätt jobbat med personalchefsrekryteringen. Jag har också varit med på ett möte i frågan om Tekniska Alliansen.

Vi jobbar nu vidare med att hitta mer och mer samverkansområden inom de tekniska områdena inom hela koncernen.

Jag har även haft ett intressant möte med en lärare från gymnasieskolan här i Jokkmokk. Hon är nu med på en EU-kurs för lärare. Kursen heter "EU-ambassadör" och organiseras av Internationella programkontoret i Stockholm. Det är 25 lärare från hela landet som går denna kurs. Och en av dessa 25 lärare är alltså en från Jokkmokk.

Vi samtalade om olika frågor inom detta område. Det var väldigt intressant. Kul att vi har medarbetare som håller sig framme i dessa viktiga frågor. Jag tror det är bra för gymnasieskolan - både för lärare och elever - och det är dessutom viktigt och bra för Jokkmokk att vi är med och syns i olika sammanhang. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0