Nytt förvaltningsavtal är på gång

Onsdag den 3 november 2010

På förmiddagen hade vi ett ledningsgruppsmöte. På eftermiddagen hade vi ett möte där dagordningen inför nästa kommunstyrelsemöte bestämdes. Det är ordförande i kommunstyrelsen och i kommunstyrelsens arbetsutskott som avgör dagordningen.

Anna Hövenmark sitter som ordförande fram till årsskiftet. Sedan tar Stefan Andersson över.

Direkt efter det mötet var jag bjuden till AB Jokkmokkshus styrelsemöte. Där hade vi en bra diskussion om hur olika saker förhåller sig. Det är mycket som ändras just nu. Ett nytt förvaltningsavtal är under framväxt. Vi har introducerat detta med en Teknisk Allians inom kommunkoncernens tekniska verksamheter och där är AB Jokkmokkshus en stor del i detta.

Vi diskuterade kommande bokslut och lite andra aktuella frågor. Det var en bra diskussion. Som vanligt tycker vi lite olika i olika frågor och det tycker jag är jättebra. Jag fick chans att förklara hur jag ser på ledarskapsfrågor och det förändringsarbete som vi nu håller på med inom Jokkmokks kommun.

På kvällen tog jag nattåget söderut mot Hälsingland.


Kommentarer
Postat av: inger

Vad är tekniska alliansen? Vad har den för uppgift och vilka ingår i den?

2010-11-10 @ 20:48:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0