Klassfest

Lördag den 30 oktober 2010

Idag har jag varit med på en klassträff. I år är det 30 år sedan jag slutade i nionde klass.

Mitt på dagen hade vi en träff med elever och lärare från årskurs ett till och med sex. Lustigt nog kom samtliga våra fem lärare från den tiden. Det känns jättekul att alla kom. För det första var det kul att bara få tag i alla lärare och att alla levde var ju inte heller självklart.

Sedan att alla lyckades komma loss och åka till Bollnäs denna dag var alldeles fantastiskt roligt. Tre av fem bor i Bollnäs men en fröken bor i Örebro och en annan bor i Tidaholm.

Vi var tio elever i samma årgång från denna tid. Av oss tio kom sju till träffen. Vi hade jättetrevligt. Vi pratade gamla minnen och hade en mycket trevlig stund tillsammans. Vi fick också möjlighet att gå runt och titta i vår gamla skola som numer inte längre är skola utan det är sex mycket vackra och stora lägenheter i den byggnaden.

På kvällen träffades vi från klassen som vi gick i under högstadietiden och även alla från övriga klasser. Vi var fem stycken klasser på högstadiet i min årgång. Jag uppskattar att det var ungefär hälften som kom i kväll. Det var jättekul att träffa alla gamla klasskompisar.

Här ser ni mina fem lärare från årskurs ett till sex.


Och här är även eleverna.



Så här ser skolan ut utifrån.      Och så här ser en lägenhet ut i det som en gång var skola.

   Thumbnail                                 Thumbnail


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0