Sture Bryggman kommer tillbaka till Jokkmokks kommun

Tisdag den 25 maj 2010

Idag har jag varit på ett möte i en fråga om en detaljplan för Kåbdalis. Vi resonerade kring olika frågor om hur vi löser byråkratiska hinder på ett bra sätt.

Vi har också haft ett möte i riskhanteringsgruppen idag. Och jag har även varit med på ett avstämningsmöte med Strukturum.

Jag kan också meddela den glädjande nyheten att Jokkmokks kommun anställer Sture Bryggman igen.

Från och med den 1 januari 2011 kommer Sture Bryggman att börja jobba på Jokkmokks kommun.

Sture kommer att jobba direkt under mig i en roll där vi kan använda oss av hans kunskaper och kontaktnät i allehanda övergripande utvecklingsfrågor och långsiktigt strategibygge inom Jokkmokks kommun som helhet.


Kommentarer
Postat av: Jokkmokkare

Nog är det ju konstig att det finns pengar att anställa högre tjänste män när kommunen då väljer att göra besparingar inom vården och skolan. Men men det är väl den politiska linjen som kommunen vill ha, för tydligen anser man ju inte att vård peronalen gör ett nog gott jobb då man kan rent av bara skära i kvalliten för dom pensionärer som hjälpt till att bygga upp Jokkmokk.. Jag förstår inte hur du kan vara så glad åt det? Är det för att du inte klarar av jobbet som kommunchef du behöver en högt avlönad sekreterare?

2010-05-26 @ 17:05:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0