Sportlov

Torsdag den 4 mars 2010

Både i går och idag har jag varit ledig. Det är sportlov i Jokkmokks kommun denna vecka så jag har tagit två dagar ledigt.

Under morgontimmarna i går fick jag dock ägna mig åt bärgning av en havererad skoter. Jag fick god hjälp av många. En kompis och jag åkte och hämtade hem den trasiga snöskotern. Jag körde den på släpvagn till verkstaden och fick den lagad samma dag. Det var bra.

Yngsta dottern och jag var ute och åkte löparskidor runt elljusspåret mitt på dagen. Vi hade fika med oss och gjorde en riktigt härlig tur i det fina vårvintervädret.

Idag har hela familjen varit i Kåbdalis. Vi har åkt slalom hela dagen. Vi var in i Arnes By(gg)krog, en tillfällig krog som ska finnas under två månader nu i högsäsong innan man börjar bygga den nya restaurangen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0