Fjällsäkerhet

Tisdag den 16 mars 2010

Idag har jag varit ute på en fjälltur. Jokkmokks Fjällsäkerhetskommitté arrangerar ett seminarium om fjällsäkerhetsfrågor. Vi håller till i Årrenjarka. Det är folk från Kiruna, Gällivare, Jokkmokks och Arjeplogs fjällsäkerhetskommittér som är med. Dessutom är folk från Naturvårdsverket, Länsstyrelsen och Polisen med på seminariet. Även media är representerad. Reine Sundkvist från Radio Norrbotten var med och gjorde ett reportage kring dessa fjällsäkerhetsfrågor.

Vi träffades i går och pratade fjällsäkerhetsfrågor. Bland annat tittade vi på en film som handlade om renskötare Per Blind som 1989 var med om en svår olycka som slutade lyckligt. På vår studieresa idag åkte vi till olycksstället.


Kommentarer
Postat av: Moa berg

Hej. jag är 16 år och träffade per blind på tåget upp till Kiruna. jag skulle gärna vilja veta vilken film det va ni såg om honom? jag har precis hittat en artikel där jag har läst i korthet om olyckan. skulle gärna vilja veta mer. MVH Moa Berg, Nybro

2010-04-05 @ 19:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0