Bandy

Onsdag den 17 mars 2010

Mitt favoritlag i bandy har vunnit semifinalen efter fem stenhårda matcher. På söndag är det dags för den klassiska bandyfinalen på Studenternas i Uppsala.

Jag kommer att åka dit.

Jag har varit intresserad av bandy sedan början av 1970-talet. Jag har växt upp i bandynästet Hälsingland och mitt favoritlag är Bollnäs. Längtan har varit stor och väntan har varit lång. Det gäller både för mig och även för alla andra intresserade fans till Bollnäs GIF bandylag.

1956 var senaste gången Bollnäs spelade final. Både den gången och även den första gången Bollnäs var i final, 1951, gick det bra. Bollnäs GIF har alltså vunnit två svenska mästerskap i bandy. Snoddas var för övrigt med båda gångerna.

Nu är det dags för final igen. Jag håller tummarna för att Bollnäs vinner på söndag.


Kommentarer
Postat av: Blomman

Kul att Bollnäs gick till final. Du får väl ta rygg på någon som håller på lag som lite oftare besöker Studenternas :-)

2010-03-18 @ 15:13:41
Postat av: Daniel- slattbergshallen.se

Roligt att Bollnäs gick till final. Kul för bandyn att det inte alltid ärsamma lag i final.

2010-05-14 @ 18:59:17
URL: http://www.slattbergshallen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0