Vilhelmina - Hoting

Söndag den 20 juni 2010

Idag var jag rejält laddad för en ny cykeldag. Jag steg upp tidigt. Tyvärr möttes jag av moln och regn trots att prognosen hade lovat bra väder.

Jag packade ihop allt och förberedde mig för avfärd men avvaktade en bra stund. Jag cyklade iväg strax efter klockan tio. Jag cyklade i regn i princip hela vägen till Dorotea där jag stannade och åt lunch.

Det slutade att regna på eftermiddagen men det var rejält kallt. Plus åtta grader mitt på dagen. Jag fortsatte att cykla efter matrasten. Strax söder om Dorotea lämnade jag Lappland och Västerbottens län och jag rullade in i Jämtlands län.

Jag kom till Hoting vid 16-tiden. Och jag tog kall och frusen in på ett vandrarhem. Totalt knappt 8 mil idag. Trots att Hoting ligger i Jämtlands län så befinner jag mig i Ångermanlands landskap. Den nordvästligaste spetsen av Ångermanland tillhör nämligen Jämtlands län och där ligger alltså Hoting.

Kommentarer
Postat av: Eva Jonsson

HEJA PÅ ANDERS!! Kramar från Eva o Tomas i Västra Höle

2010-06-20 @ 20:30:25
Postat av: Blomman

Heja på! Du är hjärtligt välkommen in till Kläppafolket om du vill ha en kaffe eller övernattning i Ljusdal. För inte kan du väl cykla från Jokkmokk utan att passera Ljusdal?!?

2010-06-20 @ 21:49:28
Postat av: Per-Eric Kuoljok

Härligt Anders!!

Du är tamej tusan en riktig friskus. Har planerat att cykla till Östersund i ex antal år men det blir aldrig. Hade jag vetat att du ska cykla hade jag hakat på, helt sant. Hoppas att du får bättre väder. Men jag är klart imponerad av ditt tilltag att cykla. Kanske inte fysiskt men att göra det bara så där. Härligt! God tur vidare.

2010-06-20 @ 22:59:09
Postat av: Tom Norrgård

Härligt jobbat Anders! Kul att läsa om din färd genom Norrlands inland. Håller tummarna för att du fixar hela vägen. :)

2010-06-21 @ 05:47:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0