Morgonbetraktelse inför den sista cykeldagen

Torsdag den 24 juni 2010

Just nu sitter jag och äter frukost hos svärfar i Järvsö. Hälsingland visar sig från sin absolut bästa sida. Solen skiner och det är varmt. Blommorna står i sin färgprakt.

Öppna landskap, slåtterängar och de vackra träslotten - Hälsingegårdarna - har tidigare varit en självklarhet men när man varit utflyttad i många år så slås man över den stora skönheten. Hälsingland är så vackert.

När man kör i sakta mak fram på cykeln har man än mer tid att se detta fagra landskap. Nu har jag ungefär fyra mil kvar till Bollnäs och mitt mål, föräldrarhemmet i Röste.

Det borde kännas skönt att närma sig slutet men istället känner jag ett visst vemod. Det har verkligen varit en härlig resa. Under de sista fyra milen kommer jag att ta det lugnt och även passa på att hälsa på faster Karin. En slutrapport kommer.

Kommentarer
Postat av: Maggan Liljegräs (Edling)

Du är bara bäst !!!!!! Superstarkt gjort i regn o rusk, har varit kul att följa din blogg...Ha en riktig härlig midsommar och Hälsinglands vistelse nu !! Hälsa alla !

2010-06-24 @ 20:13:55
Postat av: Blomman

http://helahalsingland.se/bollnas/1.2136315-hemma-efter-nara-hundra-cykelmil



Redan en artikel i Ljusnan

2010-06-24 @ 20:36:04
Postat av: Stina

Bra jobbat Anders!

2010-06-25 @ 08:27:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0