Jokkmokk - Kåbdalis

Tisdag den 15 juni 2010

Klockan 13.00 startade jag min cykelfärd mot Bollnäs. Redan vid polcirkeln, efter 8 km, fick jag första uppmärksamheten.

En tysk turistbuss stod på parkeringsplatsen och några turister vinkade glatt. De sa något som jag inte uppfattade och jag vinkade tillbaka och gjorde tummen upp. En stund senare förstod jag att de troligen hade sagt "Nordkap".

De trodde förmodligen att jag cyklat från Nordnorge, 800 km, när jag i själva verket endast cyklat 8 km. Nåja, låt dem då tro det. Det var i alla fall inte min avsikt att fara med osanning.

Efter tre mil gjorde jag mitt första stopp och vilade en stund. Sen fortsatte jag söderut. Jag stannade i Kitajaur och fikade. Klockan 16.45 kom jag till Kåbdalis efter 60 km cykling. Rumpan håller!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Men jisses!! Vad hittar du på med för tokerier?=)Nu blir det ju lite extra spännande att följa din blogg. Lycka till på cykelfärden! Gud så duktig du är! Må gott och cykla lugnt!!

Elisabeth

2010-06-22 @ 23:31:15
URL: http://mammaamu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0