Åsarna - Järvsö

Onsdag den 23 juni 2010

Molnigt på morgonen. På förmiddagen sprack det upp. Och kvällen var alldeles strålande fantastisk.

Jag cyklade i perfekt cykelväder hela dagen idag. Kroppen kändes mycket bra. Vädret och kroppen i kombination med nedförsbackarna och ett visst stänk av hemlängtan när Hälsingland närmade sig gjorde att det rullade på bra idag.

Jag startade strax efter klockan åtta. Halv tolv stannade jag i Överhogdal och tog en snabbfika. Jag fortsatte cykla och kvart över tolv rullade jag in i Hälsingland. Härligt!

Jag är nu återigen i ett gränsland. Byn Ytterhogdal till exempel ligger i såväl Hälsingland, Härjedalen och Jämtland. Hur kan då det komma sig undrar ni säkert.

Jo, Ytterhogdal ligger i Hälsinglands landskap, Härjedalens kommun och Jämtlands län. Intressant, eller hur?

Efter ytterligare några kilometer och totalt 77, 5 mil från Jokkmokk lämnar jag inlandsvägen, E45:an.

I Kårböle stannade jag och fikade. Då hade jag cyklat 10 mil idag och jag kände mig mycket fräsch. Jag siktade in mig på Färila fyra mil bort. Halv sju kom jag dit. Där mötte svärfar upp. Vi åt middag tillsammans och jag kände att jag ville cykla lite till.

Kvart över sju fortsatte jag cykla i den mycket fina sommarkvällen. Klockan nio kom jag fram till Järvsö efter totalt 16,3 mil idag. Jag sover över hos svärfar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0