Ovädret som uteblev

Onsdag den 27 januari 2010

När jag vaknade i morse tittade jag med spänning ut genom fönstret. Hade nu ovädret kommit hit till Jokkmokk inatt? Nej, det hade det inte. Det hade i princip inte kommit någon snö alls och det blåste inte någonting. På eftermiddagen började det att snöa här i Jokkmokk. Jag skottade cirka en decimeter snö efter jobbet och ytterligare en decimeter innan jag gick och la mig.

I samhället har jag inte märkt av någon blåst alls. Vi måste ha haft väldigt stor tur här i Jokkmokk. Visst, vi har fått cirka 20 centimeter snö men det känns inte som att vi har haft något oväder här. Däremot hör jag på nyheterna att ovädret varit runt om kring oss i Norrbotten och i övriga landet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0