Hyresfrågor som inte är riktigt korrekta

Måndag den 25 januari 2010

På morgonen fick jag ett samtal från en representant på länsstyrelsen här i Jokkmokk. Jag fick en fråga kring en tidningsartikel. I dagens tidning kan vi läsa om att Vattenfall har ett förslag till en omorganisation lokalt i Jokkmokks kommun. En viss omflyttning kommer att ske så att arbetstillfällen försvinner från Porjus och Vuollerim samtidigt som dessa arbetstillfällen kommer att läggas i Jokkmokk.

Huruvida denna omflyttning är bra eller dålig kan man nog ha lite olika åsikter om. Det är definitivt Vattenfall som äger frågan.

Artikeln i dagens tidning avslutas med att Vattenfall mest troligt kommer att hyra de lokaler som länsstyrelsen idag hyr av AB Jokkmokkshus i centrala Jokkmokk. Samtidigt kan vi läsa att länsstyrelsen enligt uppgifter till Kuriren kommer att flytta till andra lokaler som idag står tomma och som Jokkmokks kommun äger.

Jag har full förståelse för att länsstyrelserepresentanter höjer på ögonbrynen när de läser tidningen och ser detta stå skrivet. För ingenstans från kommunens sida finns ett sådant resonemang. Jag har absolut ingen aning om varifrån dessa uppgifter kommer. Det måste helt enkelt vara ett önskemål från någon på Vattenfall som gärna vill in i de lokaler som länsstyrelsen hyr av AB Jokkmokkshus.

Nåväl, vi kan väl återigen konstatera att det som står i tidningen är inte riktigt sant alla gånger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0