Änglavakt

Torsdag den 14 januari 2010

På kvällen skulle min fru och ytterligare en person till Boden på ett möte. Strax norr om Harads körde de på en älg. Som tur var klarade de sig oskadda medan älgen dog omedelbart. Bilen fick plåtskador men de lyckades ändå köra den fram till Harads där en bärgare tog över.

De lyckades ändå ta sig till mötet i Boden. Jag fixade en annan bil och jag och mellandottern åkte för att hämta dem. När vi kom till olycksplatsen hade ytterligare en älgolycka precis inträffat. En bil låg uppochner i diket och en död älg låg mitt på vägen. Vi stannade och en nedblodad person kom uppkravlandes från diket över snöplogkanten och sedan ut på vägen. De visade sig vara en bekant jokkmokkare. Även om han var blodig så hade även han klarat sig hyfsat bra i krocken.

Det är bara att konstatera att ikväll har änglavakten slagit till åtminstone två gånger. Det var ungefär två timmar och cirka 2,5 kilometer mellan olyckstillfällena. Två döda älgar, två krockade bilar och tre personer som klarat sig hyfsat bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0