Bra med snökaos!

Tisdag den 23 februari 2010

Här kommer en utstickande haka. Redo att ta emot en riktig käftsmäll.

Jag tycker så här. Vad bra att vi inte har satsat resurser på att klara dessa extrema snöoväder. Okej, det är ju inte bra att vi bygger ishallar och andra stora byggnader vars tak inte klarar trycket från en meter snö. Men, det jag menar är att jag tror att det vore omöjligt eller i alla fall enormt dyrt att ha en beredskap inom till exempel tågtrafiken som skulle klara dessa extrema väderlägen som förekommer väldigt sällan.

Om jag förstått informationen rätt så var det 1995 det var så här dåligt väder senast. I alla fall i något område efter västkusten och i Dalsland och i Värmland.

Jag tycker inte det är rimligt att vi ska satsa allmänna resurser i att ha eluppvärmda järnvägsväxlar och andra liknande saker som innebär att tågen kan gå precis som under en vanlig sommardag trots att det är kraftigt snöfall och extrem kyla.

Tänk vilka resurser samhället skulle behöva satsa för att klara dessa extremt ovanligt förekommande situationer. Nej, då tycker jag det är bättre att vi satsar dessa resurser på skola, vård och omsorg och faktiskt accepterar att tåg blir stående under några dagar vart 15:e år.


Kommentarer
Postat av: Kenth

Hej, tycker inte att det är rimligt att vi tar skattepengar för att hålla kommuner liknande Jokkmokk under armarna. Ni får klara er på egna meriter.

2010-02-24 @ 19:28:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0