Tomterna i Kvikkjokk är sålda

Nyårsafton den 31 december 2010

Gott Slut och Gott Nytt År och allt vad man nu ska säga dessa dagar.

Nu är årets sista jobbuppdrag vad gäller officiella underskrifter genomfört. Jag tror att det blev det sista dokumentet vårt avgående kommunalråd skrev under. Vi har nämligen nu skrivit under försäljningsdokumenten gällande kommunens tomter i Kvikkjokk.

Jag tror att kommunen försökt sälja dessa tomter under ungefär tio års tid. Det har varit många turer och många olika åsikter i hur vi ska sälja och till vem vi ska sälja. Efter det att vi i våras kopplade in en mäklare i försäljningsprocessen har vi nu hittat köpare till tomterna.

Kommunfullmäktige sa ja till affären tidigare i december och tidigare i veckan skrev Anna Hövenmark och jag under försäljningsdokumenten.

Jag önskar köparna lycka till och ser fram emot att turismen utvecklas ytterligare i Kvikkjokk. Tillsammans med andra entreprenörer i Kvikkjokk kommer de nya ägarna av tomterna i Kvikkjokk att kunna utveckla turismen i Kvikkjokk. Jag hoppas och tror att alla kommer att tjäna på denna affär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0