Månförmörkelse och vintersolstånd

Tisdag den 21 december 2010

Igår hade jag bland annat ett medarbetarsamtal. Och senare under dagen var jag med på ett möte med en företagare.

Idag har jag varit med på ett videomöte med kommuncheferna i länet. Bland annat fick vi information om en knepig fråga som handlar om egenvård och enklare sjukvård i hemmet.

På eftermiddagen var jag med på ett samrådsmöte med Strukturum och en av utvecklingscheferna. Det handlar mycket om informationsutbyte men även andra övergripande utvecklingsfrågor behandlades.

Idag på morgonen skedde en månförmörkelse. Tyvärr gick det inte att skåda detta fenomen med blotta ögat då det var alldeles mulet och det snöade i Jokkmokk.

Och så här i skrivande stund sent på tisdagskvällen så är vi nu nära vintersolståndet. Klockan 00.38 i morgon onsdag står solen som lägst på himlen. Så när du läser detta har det mest troligt vänt och vi går mot ljusare tider igen. Härligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0