Höstmarknad

Söndag den 29 augusti 2010

I helgen har det varit höstmarknad här i Jokkmokk. Den marknaden är inte på långa vägar jämförbar med vintermarknaden men den är trevlig ändå. Det är en av Jokkmokks lokala idrottsföreningar som arrangerar, JSK. Marknaden är ur ekonomisk synvinkel mycket viktig för JSK.

På fredagskvällen var jag ”vuxen på stan”. Det innebär att man tillsammans med andra föräldrar går omkring och kollar läget. Vi pratade mycket med alla ungdomar vi såg. Jag tyckte det var mycket städade ungdomar som var ute då jag var ute. Självklart är det några som i allt för unga år druckit alkohol men som jag bedömde det var det inte så många.

Jag var också på en mycket härlig konsert på Bio Norden på fredagskvällen. Nina Nordvall Vahlberg med musikerkompisar framförde hennes egna nyskrivna låtar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0