090909

Onsdag den 9 september 2009

Idag är det ett magiskt datum. Klockan nio minuter över nio i morse pratade man mycket om detta datum på radion. Det var till och med nedräkning med start på nio.

Ni som känner mig kanske vet att jag har hyfsat bra koll på datum. Jag har utan att anstränga mig väldigt lätt för att komma ihåg vad som hänt på olika datum och jag har hyfsat bra koll på min kalender utan att behöva skriva upp allt. Nu menar jag inte att jag håller koll på alla mina möten utan att jag behöver skriva upp dem men jag har ganska lätt för att veta ungefär vad som gäller vid olika tidpunkter i framtiden.

Detta intresse måste ha hängt med mig sedan barnsben. Det slog mig nämligen idag då man pratade om detta magiska datum vid flera olika tillfällen på radion att jag faktiskt har ett starkt minne från den 7 juli 1977.

Även då var det många som reflekterade över att det var något speciellt med datumet och jag vet att även jag tyckte det. Jag var då 12 år gammal, skulle snart fylla 13 och jag vet att jag satt och tippade stryktips den där dagen. Jag brukade tippa några rader varje vecka och just den här dagen så tänkte jag att nu måste väl ändå storvinsten komma.

Jag tippade mina rader och jag lämnade in dem i kiosken i byn och bara väntade på att kamma hem storvinsten. 

När helgen kom och matcherna spelades så var jag så säker på vinst så det var inget annat som gällde. Men, men, inte blev det någon vinst. Det magiska datumet hjälpte mig inte på något sätt.

Vet ni hur många rätt jag fick? Rätt gissat. Jag fick sju rätt den veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0