Körövning

Onsdag den 30 september 2009

På morgonen hade jag ett möte med avgående tekniska chefen och med vår nya fastighetsansvariga gällande ett investeringsärende i en industrifastighet.

Därefter hade kommunalrådet och jag ett möte med Vattenfall i olika frågor. Idag handlade mötet inte om vindkraftfrågor som igår utan mötet handlade om diverse olika frågor av annan karaktär.

Sedan hade jag en genomgång med vår nya avdelningschef inom teknik- och serviceavdelningen. Det följdes av ett möte där vi gick igenom vilka frågor som ska behandlas på nästa möte med kommunstyrelsens arbetsutskott den 12 oktober samt kommunstyrelsemötet den 26 oktober följt av kommunfullmäktigemötet den 9 november.

Jag var sedan med på ett möte i den arbetsgrupp som jobbar med frågan om den nya influensan. Kort sammanfattat kan vi konstatera att läget är under kontroll. Inget onaturligt sjukdomsmönster noteras. Som det ser ut nu kommer vaccinationerna i Jokkmokk att påbörjas den 13 oktober.

Frugan åkte söderut på eftermiddagen idag. Hon kommer först att besöka sin sjuka mor och efter helgen ska hon vara med på en tillställning i Stockholm.

Efter att ha hämtat yngsta dottern på fritids konstaterade jag att jag var med på en körövning gånger två.

Första körövningen var med äldsta dottern som precis fått börja övningsköra bil. Andra körövningen var med Dalvvadiskören. Ikväll började vi repetera inför den adventskonsert som vi ska ha med Anna-Lotta Larsson och Göran Fristorp den första advent.

Ni som hängt med mitt bloggande kanske kommer ihåg mitt intresse för homografer. Här ser ni nu ett konkret exempel på en homograf. Ett ord som stavas på samma sätt men uttalas olika och betyder olika saker – körövning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0