Fastighetsfrågor

Tisdag den 17 november 2009

Idag har vi haft en träff där vi diskuterade hur vi ska jobba vidare med frågan kring Vattenfall Training Centre. Vi väntar på besked från Vattenfall hur de resonerar i frågan. Vi hoppas att vi får någon form av besked så snart som möjligt så att vi själva kan agera utifrån det.

Jag har också haft en genomgång med vår fastighetsansvariga, Jennifer, om hur vi ska gå vidare med frågan om Porjus skola. Och då pratar vi alltså om fastigheten och inte om verksamheten. Dagens skolbyggnad är stor och dyr varför vi för diskussioner med SBO, Statens Bostadsomvandling, om hur vi kan agera i denna fråga.

På eftermiddagen var jag på ett möte på kommunens näringslivsbolag, Strukturum. Där hölls en presentation om årets UF-företag inom gymnasieskolan. Det är så kul och intressant att lyssna på engagerade gymnasieskolelever om vilka affärsidéer de har och som de tänker jobba med. De har alla mycket bra idéer och jag är säker på att de kommer att göra ett bra arbete.

Direkt efter det mötet hade kommunalrådet och jag ett möte i ytterligare en fråga om Vattenfall. Vi blev intervjuade om hur vi ser på Vattenfall och deras representanters agerande i olika frågor.

På kvällen var vi till grannar på ett 49-årskalas. Vi fick också ett besök från en tysk kompis som bott i Jokkmokk och Kvikkjokk en period och som nu är på väg tillbaka till Tyskland. Förhoppningsvis kommer han tillbaka till Jokkmokk till nästa sommar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0