En kylslagen men varm första advent

Söndag den 29 november 2009

Kören hade två uppdrag idag. Först sjöng vi på förmiddagens gudstjänst i kyrkan. På kvällen sjöng vi tillsammans med Anna-Lotta Larsson, Göran Fristorp och en fantastisk pianist vid namnet Andreas Landegren på en adventskonsert som också var i kyrkan. Det var väldigt stämningsfyllt och vackert.






Mellan dessa båda trevliga uppdrag med Dálvvadiskören var jag på årets adventsmarknad och julskyltning. Det var många olika aktiviteter i parken idag. Bland annat kollade jag på en rolig skidtävling. Man hade dragit skidspår i en slinga runt parken och där hölls skidstafett på samma sätt som när proffsen tävlar i olika stadslopp.

Kylan har nu kommit till Jokkmokk. Det var 22 grader kallt på morgonen och på kvällen stannade kvicksilvret på minus 25. Jag vet inte riktigt vilken temperatur det var mitt på dagen men det var riktigt kall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0