Tillväxtmässa

Söndag den 31 maj 2009

En varm om än blåsig helg är över.

Värmen kom som prognoserna sa men eftersom det blåste ganska mycket hela helgen kändes det nog lite svalare än vad i alla fall jag föreställde mig att det skulle bli när man från SMHI pratade om att det skulle bli högsommarvärme i helgen.

Det har i alla fall varit riktigt skönt och det känns så härligt nu när solen i princip är uppe hela dygnen. Okej, jag vet att det är först om cirka tio dagar som det är midnattssol här i Jokkmokk. Och jag känner myckt väl till att vi faktiskt måste upp på utkiksplatsen på Storknabben för att se solen 24 timmar om dygnet. Men det känns ändå som att det är midnattssol nu. Och härligt är det under alla förutsättningar!

Det har varit mycket aktiviteter i Jokkmokk i helgen. Förutom loppis och ridtävlingar så har det varit en tillväxtmässa i parken i Jokkmokk. Sex vackra jättekåtor var resta i parken. I dessa tältkåtor var det fullt av stånd med allehanda försäljning och information. Det var mycket folk som besökte arrangemanget och det var trevligt att gå runt och strosa bland stånden och samtidigt prata med trevliga människor.

Det var olika framträdanden från scenen vid olika tidpunkter. Idag var nog höjdpunkten under helgen där. Det var Tobbe Trollkarl som trollband barn och vuxna i publiken. Jag formligen stod och vred mig av skratt när Tobbe drog i gång sina trollerikonster på ett mycket glatt och skämtsamt sätt.

Ett stort tack till Tord och Kenneth med flera som arrangerat denna tillväxtmässa. Hoppas det blir en fortsättning på detta trevliga arrangemang!

Mitt i allt detta har jag även hunnit med krattning, städning och sköna promenader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0